onsdag 21 oktober 2015

snart fyra år

Min tid i Stockholm går mot sitt slut. Jag har nu två månader och tio dagar kvar innan jag återvänder till Malmö högskola. I nästa vecka håller jag min sista föreläsning och när jag har rättat alla tentor är min sista kurs här avslutad. Var på möte i Malmö och diskuterade vårens kursbemanning så jag vet ungefär vad som väntar mig när jag kommer tillbaka.

Det känns på en gång lite vemodigt och lite skönt. Jag är rätt ordentligt trött på att åka tåg. Samtidigt är jag nöjd: De här snart fyra åren har varit produktiva och lärorika. Jag har lärt känna Stockholm, universitetet, institutionen och Filmhuset på ett sätt som jag aldrig hade gjort annars. Och jag skrev ju klart det där manuset, och ovanpå det har jag skrivit och gjort en hel massa andra saker. En del av det kommer inte att synas i SU:s databas (som mitt antologikapitel om Game of Thrones, eller antologin om sexualitet i svensk film) eftersom det kommer att publiceras efter jag lämnat, men det är skrivet under min tid här. Att ha haft så mycket forskningstid som jag har haft nu i snart fyra år är en enorm lyx, och jag hoppas att jag har förvaltat den tiden väl.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar