tisdag 11 augusti 2015

summertime blues

Det har varit en konstigt utdragen sommar i år -- jag har haft två veckors totalsemester och för övrigt jobbat i något slags trög halvfart, inte minst eftersom mitt bokmanus skall levereras inom två månader. (Gaaah!!!) Sedan lyckades jag drabbas av en sommarförkylning så nu sitter jag med sandpapper i halsen och snor i huvudet och försöker arbeta. Lyckligtvis är det några veckor till terminen börjar så jag hyser gott hopp om att ha fått tillbaka rösten tills dess...

Precis innan jag försvann i väg på totalsemestern gjorde jag en liten insats i debatten om #porrfritt på radio. Det var bara några minuter men jag tror att jag lyckades haspla ur mig någon liten väsentlighet i alla fall. (Har, i vanlig ordning, inte klarat av att lyssna på det trots att jag vet att jag borde...)

Förutom bokmanus jobbar jag den här veckan med kommentarer på dansk avhandling, korrektur på artikel, färdigställande av paperpresentation inför konferens i slutet av månaden, lite administration. Och så ett eventuellt framtida projekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar