fredag 30 maj 2014

urbana den 30 maj 2014

Förbereder hemresa. Vet inte när jag kommer att kunna uppdatera bloggen igen eftersom jag kommer att vara på resande fot i några dagar. Jag kan i alla fall säga, att just nu verkar det som om jag har ungefär 200-300 ord kvar att skriva på Blobben. Blobbens slutord, de alltid svåraste orden att klämma ur sig. Vad jag än låter dessa 200-300 ord säga nu kommer det att vara "subject to revision" innan Blobben blir Bok.

Men det betyder att min målsättning när jag åkte -- att färdigställa ett manus -- i någon mening lyckades. Jag skall arbeta en liten stund till innan jag börjar packa, lämna tillbaka nycklar och de sista biblioteksböckerna, röja upp och ta farväl. Kanske klämmer jag ur mig de där 200-300 orden, kanske inte. Men jag är väldigt nöjd oavsett vad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar