måndag 19 maj 2014

commencement

Campus börjar tömmas på studenter. Terminen är slut. Det har varit commencement ceremonier hela helgen och folk har gått omkring i sina robes and caps och blivit fotograferade av stolta föräldrar. I morse när jag kom till The Armory trodde jag att jag ramlat ner i typ En officer och en gentleman eller På heder och samvete för de som vanligtvis lufsat runt här i kamouflagekläder eller sweats eller bara helt enkelt civilklädda kom helt plötsligt i högtidsuniform.

Jag gillar att avslutningen här heter just commencement som betyder början eller begynnelse, och inte avslutning. För det säger något om vad det är -- början på något nytt och inte bara ett slut på något.

Annars jobbar jag på: alternerar mellan mangadomstexten och att bearbeta mina anteckningar från Kinseyinstitutet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar