torsdag 10 april 2014

i the armory

Gästföreläsningen i går blev inte lika bra som förra gången. Jag försökte klämma in alldeles för mycket på för litet tid och det blev spretigt och stökigt. Ovan vid 50-min föreläsningar. Lite deppigt eftersom jag varit så glad över mina möjligheter att få träffa lite amerikanska studenter. Men det är bara att ta nya tag -- i nästa vecka skall jag presentera inför doktoranderna på institutionen så jag får väl försöka ta revansch då. Och så vet jag av erfarenhet att man själv alltid blåser upp det när man tycker att det inte gick så bra. För det mesta tycker inte studenterna att det är så illa som man själv tycker.

På en mer positiv not avslutade jag revideringen av introduktionen till Blobben i går. Jag skrev om den utifrån kommentarer på ett seminarium här, och jag tror att den är klart bättre nu, mer inledningsmässig. Vår eminenta kollega här pekade ut långa partier som hon tyckte var "chapter speak" snarare än "intro speak" och jag tänkte för mig själv att det här blir en kort inledning, men med de förslag som också kom om tillägg och utvecklingar så blev den faktiskt ungefär lika lång som innan, dvs ca 20 sidor. Ganska lagom för en intro. Så i eftermiddag skall jag gå loss på det kapitel som föreslogs bli två -- bena ur, stycka upp och bearbeta.

I den här byggnaden sitter jag och arbetar. Det är nog den coolaste byggnaden på hela campus -- stor och vindlande labyrintisk, med korridorer som plötsligt verkar ta slut och så plötsligt hittar man en trappa bakom ett hörn. I just den korridor där jag sitter dyker det upp män i militäruniformer och crewcuts och en morgon var det helt gäng som joggade förbi min dörr. Träningshallen i mitten är gigantisk och det finns stora portar så att bilar kan köra in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar