tisdag 8 april 2014

arbete

Mitt föredrag i torsdags gick bra. Eller i alla fall, helt OK av typen: jag stakade mig inte, all teknik fungerade och jag fick vänliga och intressanta frågor efteråt. I går var jag och lyssnade på ett föredrag av Sean Cubitt, från University of London, Goldsmiths, om "Environment as Colony: Media Aesthetics and the Material Turn" -- ett massivt och ganska pessimistiskt föredrag om sakernas tillstånd. Det var hursomhelst (även om jag kan bli lite provocerad av människor som verkar ha inställningen att världen bara blir sämre och sämre) väldigt, väldigt intressant. Om lithiumutvinning i Sydamerika, vattenkraftverk i Kina, oljeutvinning i den arktiska regionen. Det handlade nog egentligen inte så mycket om media aesthetics utan mest om miljön. Sean Cubitt har en blogg som finns här.

Jag jobbar på. I morgon skall jag hålla gästföreläsning igen på kursen Gender, Sexuality, and Popular Media. Annars är det mest Blobben som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar