måndag 24 februari 2014

arbete och så en missbruksdebatt

Det känns som att jag jobbar och jobbar och aldrig kommer fram. Men så i dag tittade jag lite bakåt i tiden och insåg att jag skickat i väg tre texter sedan jag kom hit -- i olika stadier av färdigt, naturligtvis (och en har jag redan fått tillbaka med ändringsförslag) -- och så tänker jag att jag nog visst kommer fram i alla fall. Just nu håller jag på med ytterligare en som snart skall i väg den med. Och tidigare i dag petade jag med en samförfattad text som också skall i väg snart.

Det pratas mycket om heroinmissbruket i USA just nu, med anledning av Philip Seymour Hoffmans bortgång. Eftersom jag dessutom precis håller på att läsa Stephen Kings Under the Dome, där en person har ett berooende av oxycontin vilket gör henne sårbar för utpressning, fastnade jag för den här artikeln i Huffington Post.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar