måndag 9 december 2013

nytt inspelningsstopp

Enligt Al Jazeera America gör nu porrbranschen sitt tredje HIV-stopp i år. På Free Speech Coalitions hemsida beskrivs testsystemet och varför man gör ett stopp. Jag har tidigare på bloggen diskuterat HIV, kondomanvändning och sexuellt risktagande i porrbranschen och jag tror att jag fortfarande står för uppfattningen om att den nya kondomlagen i LA county är problematisk.

Annars är jag själv ganska trött efter en arbetshelg. Vi hade ett seminarium i helgen med anledning av en antologi jag och en kollega redigerar och det blev -- tror och hoppas jag i alla fall -- mycket bra. Vi var tio-tolv forskare som satt och diskuterade utkast till kapitel i ett och ett halvt dygn. Samt att vi hade en inbjuden föreläsare som pratade om filmcensuren och så såg vi en film. Det var intensivt och förhoppningsvis givande, men när man är en av redaktörerna och arrangörerna gäller det att man håller koll vilket gör att det känns som om jag har varit helfokuserad hela helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar