tisdag 23 juli 2013

mest jobb ändå

I dag verkar det inte bli något bad. Hårt arbete är det som gäller. Mitt i alltihop damp det ner en ansökan som jag måste göra. Så jag satt en halvtimme i solen på lunchen och njöt av värmen och läste tredje delen av A Song of Ice and Fire som jag håller på att läsa om. Annars har jag bara kämpat med ansökan, bokkapitel och undervisningsplanering.

Jag är alltså inte, vill jag understryka, ett nyvaket Game of Thrones-fan. Det är faktiskt två år sedan jag läste de fyra första böckerna och i desperation köpte Dance of Dragons så snart den kommit ut. Hopplöst tjock och tung i hardback. Men jag vill inte ha någon oläst bok att upptäcka som man inte kan slita sig från och som distraherar mig från arbetet. Tidigare under sommaren läste jag med stor iver Hilary Mantel's Bring Up the Bodies (lite som Game of Thrones faktiskt fast baserad på verkliga historiska händelser), fortsättningen på Wolf Hall. Och den var svår att slita sig från.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar