onsdag 13 februari 2013

the sarnos - a life in dirty movies

Var och såg The Sarnos - A Life in Dirty Movies i går. Eller, ja, jag såg det mesta av filmen i alla fall -- tretton minuter innan den var slut gick projektorlampan sönder så visningen fick avbrytas. Mycket irriterande, inte minst för att filmen var bra och man ville helt enkelt tillbringa lite mer tid med de här människorna. Filmen handlar alltså om Joe och Peggy Sarno och om Joe Sarno (Jag - en oskuld, Fäbodjäntan) är det namn som folk känner till så är Peggy filmens centrum. Både för sitt kloka och nyktra sätt att betrakta maken men också alla kul kommentarer hon fäller, och den genuina uppriktighet som tycks prägla hennes person.

Jag skall försöka ordna så att jag kan se slutet. En gång för typ tjugo år sedan såg jag en videoinspelning av filmen Venusfällan från 1988. Den hade gått på TV på något udda klockslag och var inspelad med hjälp av timer, och tydligen hade filmen hållit på lite längre än vad timern var inställd på så bara någon minut innan filmen var slut avbröts den. Efter det lärde jag mig den pinsamt enkla läxan att lägga in lite reservtid i slutet på en timerperiod. Jag har dock fortfarande inte sett slutet på filmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar