onsdag 9 maj 2012

in i dimman

Bloggen ligger litegrann i träda nu. Jag är alldeles för insnurrad i kapitel tre som växer på ett spretigt och oorganiserat sätt. Finns det brödtext för ungefär halva kapitlet nu? Kanske, lite knappt kanske. Det kommer nog att landa på ca fyrtio sidor, tror jag. Vissa dagar skriver jag en halv sida. Andra dagar två. Ytterligare andra dagar raderar jag en halv sida och skriver två rader.

Lyckades klämma in att få i något så när läsbart skick ett halvt utkast till mitt kapitel om sexualitet i Millenniumserien inför ett antologiseminarium som var i helgen. Har petat med en annan artikel också, och återupptagit ytterligare en text som jag hoppas kan bli en artikel så småningom. Ens output kan ju inte bara avstanna bara för att man försöker skriva en bok.

I går var jag på ett seminarium om academic publishing. Det var inte så mycket nytt, egentligen, men det var intressant att få lite mer perspektiv på det. Samtidigt öppnades ett hål i min mage en smula -- jag gör ändå anspråk på att detta skall bli en bok. På engelska. Och det är inte easy-piecy grejer jag håller på med. Jag brottas varje dag med hur jag skall behandla vad man skulle kunna kalla de mörkare sidorna av sjuttiotalsporren utan att piska upp moralpanik och samtidigt utan att verka kallsinnig. Det sakliga kan vara förrädiskt ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar