tisdag 10 april 2012

åter till jobb

Är helnöjd: har suttit med en halv sida skriven på mitt kapitel tre jag vet inte hur länge. I dag -- efter Gorizia och sjukdom och påskhelg -- satte jag mig vid datorn, öppnade dokumentet och var helt plötsligt på sidan tre. Ibland går det liksom nästan bara av sig själv... Men jag har ett par kompletterande forskningsgrejer som jag måste göra för kapitlet så nu sitter jag i stället och planerar in forskningsresor. Eller, ja, en forskningsresa i alla fall.

Börjar känna mig frisk. Eller inte riktigt, för på influensan eller vad det var har jag fått en rejäl förkylning så jag snörvlar en hel del. Men jag är feberfri och inte sådär hopplöst svag och matt längre som man är efter en sådan där ordentlig genomkörare.

Och det är bra, för att förutom att jag behöver skriva en sådär 30 sidor till på kapitlet har jag en annan grej att skriva, ett gäng tentor att rätta och en hög med mail att ta hand om...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar