måndag 5 mars 2012

filmundervisning

Tillbaka i Stockholm. Sista föreläsningen på Swedish Film and Television Culture. Medan studenterna sedan gräver ner sig i hemtentan skall jag gräva ner mig i Boken. I dag skall jag prata om Låt den rätte komma in och om regionalisering och globalisering i svensk film. Utan att ropa hej (man vet aldrig hur en föreläsning blir innan man har hållit den), tycker jag att det känns som att under den här kursens gång har jag återupptäckt filmundervisningen. Jag har ju ganska mycket erfarenhet av att undervisa film, men den ligger ändå några år tillbaka i tiden. Låt den rätte komma in har jag aldrig undervisat på tidigare -- alla andra pass på kursen har jag någon gång åtminstone varit i närheten av även om upplägget kanske varit annorlunda -- så det skall bli spännande.


2 kommentarer:

  1. "Låt den rätte komma in" var ju en ny trend/gengre. Det är rolit att göra reflektioner

    SvaraRadera
  2. Vi pratade en del om den så också. Det blev en ganska matig föreläsning faktiskt.

    SvaraRadera