fredag 18 november 2011

stockholm

På väg hem efter ett kort men ganska intensivt besök i Stockholm. I går presenterade jag mitt projekt/boken på filmvetenskapliga seminariet -- det gick lite knackigt för det är svårt att sammanfatta en hel bok som än så länge delvis bara finns i fantasin, men jag fick jättebra respons och synpunkter som jag definitivt kommer att ha nytta av. Efter att ha känt mig lite nedslagen vad gäller mina möjligheter att lyckas sammanställa och bli klar blev jag nypeppad och sugen på att verkligen kämpa på med det. Min oro att det kapitel jag skickat ut handlade alldeles för lite om film kom också på skam. En av de bästa sakerna inom den akademiska världen är egentligen seminariet, när det fungerar som det skall (vilket är svårare än man skulle tro). Att presentera resultat och tankar och utbyta idéer och argument kan vara väldigt kreativt.

På en helt annan not: jag har för första gången på väldigt, väldigt länge skrivit en kultursidesartikel. Om Twilight. I Smålandsposten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar