onsdag 12 oktober 2011

mastern i sexologi och lite läsning

Här är en liten intervju med en student -- eller fd student skulle jag väl säga eftersom hon blev klar med sin uppsats häromveckan -- på mastern i sexologi. Jag vill än en gång påpeka att nästa gång mastern startar är till våren och ansökningstiden går ut om några dagar.

Har snart läst ut Scandinavian Blue som jag påbörjade för länge sedan. Den har legat med bokmärket på s. 57 jättelänge och det är konstigt för den är ändå vad man skulle kunna kalla en "easy read". Men det var något annat som var mer akut att läsa och sedan blev den liggande. Den fokuserar mest Danmark, även om Sverige får vara med en del också. Jag bekymrar mig dock för några småfel som jag hittat och undrar om där kan finnas fler -- den danska scenen kan jag inte lika bra som den svenska (fast å andra sidan tycks det gälla för Stevenson också) -- så där kan det finnas fler småfel... Den här recensenten tyckte i alla fall att den var bra.

Samtidigt läser jag också Ottar och kärleken om Elise Ottesen-Jensen. Har inte kommit så långt ännu i den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar