onsdag 17 augusti 2011

slutet på semestern

Mot slutet av semestern brukar jag klättra lite på väggarna av längtan efter att allt skall återgå till det normala igen. Jag har ett behov av rutiner -- annars såsar jag lätt ihop och sedan blir jag rastlös och frustrerad av att ha såsat ihop. Så när semestern tar slut, folk återvänder till sina arbetsplatser, bibliotek och annat börjar med ordinarie öppettider, bussar börjar gå enligt vintertidtabellen och så vidare så känner jag hur något faller på plats i mig. Jag tror att jag skriver det varje år men så mycket jag njuter av att gå på semester i början av sommaren är det ändå en minst lika stor njutning att gå tillbaka till arbetet när semestern är slut. (Hm. Borde jag söka hjälp???)

Den här hösten innebär en del förändringar. Mina postdokpengar är slut så nu går jag över på mitt lektorat på 100%. Det betyder mindre tid för forskning, men jag har en del övertid från i våras så jag tror att jag skall hinna skriva en del i alla fall. Jag är kvar på Malmö högskola och kvar som programkoordinator på mastern i sexologi, så till det yttre är det inga stora skillnader.

I helgen var jag i Tromsö på Nordiska historikermötet. Jag och min kollega Tommy Gustafsson som är filmvetare/historiker skrev för ett par år sedan en artikel ihop som vi presenterade nu i Tromsö. Det var en bra panel med en lagom publik för att det skulle bli lite diskussion.

Strax innan Tromsö gick jag igenom en del av korrekturkommentarerna till Twilight-boken. Jag fick lämna en rätt stor andel av dem till min redaktörskollega och bävar för att registereländet kommer att hamna på mina axlar...

Och i går skrev jag klart mitt paper för den pedagogiska kurs jag påbörjade i våras. Det tog längre tid än jag hade räknat med att få det klart men det var skönt att få det gjort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar