onsdag 22 juni 2011

sexualitet och funktionshinder

Och precis när jag lägger sista handen vid rättningen av tentorna på kursen Sexualitet och funktionshinder har Sydsvenskan en serie på temat. Eftersom jag blev tvungen att i någon mening erövra ett område som inte var mitt från början (alls!) och eftersom det var en mycket liten grupp studenter, blev det en jättespännande kurs. Ett perspektiv som vi dock inte hann prata om är det som mannen i den här intervjun tar upp:
Driften som tog honom bort från bilden av den döende åttioåringen, som gjorde honom till basketproffs och en kille med stolta axlar på krogen, har en baksida.

– Jag blev väldigt självisk. Jag var tvungen att ha en hjärna som sa till mig att jag är bäst hela tiden, för att överleva. Allt har handlat om att jag kan göra vad jag vill. Men med en sådan hjärna är det svårt att få förhållanden att funka.

Man kan inte hinna med allt på en kurs. Men om mina studenter (som sannolikt ägnar sig åt välförtjänt ledighet just nu) ser detta, kan de gott gå in och läsa. I dag var det bland annat min föregångare på kursen, Lotta Löfgren-Mårtenson, som blev intervjuad.

Annars: Utbildningsplanen blev slutligt antagen i dag. Fakultetsstyrelsen var sista instansen som skulle ta den.

Paper inför London-konferensen som jag skall till på fredag är färdigskrivet. Yes! Och ppt är komponerad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar