tisdag 12 april 2011

symposiumtrött

Är ganska utmattad efter den intensiva dagen om sexuella rum. Det var helspännande och jätteroligt, men en heldag sådär när man lyssnar på andras presentationer, diskuterar, presenterar själv och samtidigt är liksom lite ansvarig för att allt funkar... skulle vilja sova i några dagar just nu. Fick också stresspanik i går eftersom jag från att ha suttit i godan ro och putsat på min powerpoint-presentation fick jag helt plötsligt ett virus som datorn försvarade sig mot genom att tacka för sig och stänga av. Omöjlig att starta igen. Tack vare den fantastiska datorgruppen på Hälsa och samhälle löste problemet sig på en timme men det var rätt så hispigt innan dess.

Rum -- eller space -- är verkligen ett mycket produktivt begrepp. Hela tiden hittade vi beröringspunkter och intressanta kopplingar, mest naturligtvis när vi satt lite informellt och pratade men också under diskussionerna på symposiet. Jag har hela tiden haft en liten misstanke om att begreppet space är lite för förföriskt, lite för lätt att ta till sig, men jag blir mer och mer övertygad om att det faktiskt och verkligen kan bidra med något. Så snart jag har fått lite överblick över allt som skulle göras "efter symposiet" skall jag sätta mig ner och knäcka det kapitlet. Om jag lyckas få någon reda på alla mina tankar kan det trots allt bli ett bra kapitel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar