måndag 4 april 2011

past and present

I morgon skall jag då alltså till Göteborg och föreläsa om Mai Zetterling för en grupp studenter. Jag har roat mig med att återbesöka min avhandling -- det krävs lite att man ställer om, känns det, även om jag själv inte alls tycker att klivet från Mai Zetterling till porr är så underligt. Jag får emellanåt frågan, men det är roligt med frågor man faktiskt kan svara på och den här är en sådan. Min största nervositet -- förutom att jag inte har träffat de här studenterna tidigare och det alltid är lite nervöst att föreläsa och tänk om jag har glömt alltihop och så vidare -- är att tåget skall vara försenat.

På onsdag sedan, dvs i övermorgon, skall jag träffa en helt annan grupp av studenter på Malmö högskola, men inte på Hälsa och samhälle där jag vanligtvis undervisar, utan på Urbana studier. Där skall jag prata om mitt nuvarande forskningsprojekt -- rakt ur "work in progress" till och med, eftersom jag håller på med det kapitlet just nu. Där gäller oron mest att kunna på ett pedagogiskt och överskådligt sätt kunna sortera alla tankespår och allt material.

Är lite tråkig på bloggen just nu för jag har så mycket att göra. Vi skickade in ett gäng texter för språkgranskning för Twilight-boken i fredags, och i nästa vecka är det ju symposium om Sexuella rum. Planerar ett blogginlägg om Apple och den klassiska Hollywoodfilmen men hinner inte finslipa det men det kommer väl förhoppningsvis en lucka någonstans framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar