måndag 7 mars 2011

akademisk vardag

Skriver inte mycket på bloggen just nu. Kanske mest för att jag inte vill upprepa mig: "I dag har jag ägnat mig åt administration, Twilight-boken och mitt projekt." För det är mest så det har varit -- väldigt mycket admin, väldigt mycket Twilight och väldigt mycket arbete på boken. Jag går en pedagogisk kurs som är ganska spännande men tar hela dagar i anspråk, och däremellan försöker jag sköta mina uppdrag så gott jag kan.

I övermorgon drar jag dock i väg på konferens i New Orleans. Det är Society for Cinema and Media Studies årliga konferens, den som var i LA förra året när jag pratade om Bergman och porr. I år skall jag emellertid inte presentera något, vilket känns lite tomt. Å andra sidan är det skönt att inte behöva sitta och kämpa med ett paper när jag just nu försöker tänka lite större, i bokform snarare än i paper/artikelform.

En annan sak som är på G är faktiskt en artikel eller snarare ett bokkapitel, om sexualitet i film. Den skall ingå i ett läromedel, en antologi som en kollega är redaktör för. Ytterligare en sak som är på G är Vetenskapsrådets utlysningar... de där bidragen som så få får men som alla söker och där jag har en idé om ett projekt som kan bli jättespännande men som ännu är i sin linda.

Så att det är och har varit lite dött på bloggen har alltså inte att göra med att jag lagt av eller lagt ner. Tvärtom så jobbar jag på allt vad jag orkar, men just nu är det i ett slags rytm som är svårförmedlad utan att upprepa sig och bli tjatig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar