måndag 14 februari 2011

högar

Vad arbete lägger sig på hög när man har varit sjuk! Jag påbörjade en upprensning av de mail som kommit in sedan jag blev sjuk i fredags och jag har fortfarande inte betat av alla. En annan hög är en rad bidrag till Twilightboken som jag skulle läst och kommenterat. Ytterligare en -- om än liten -- är mina uppsatsstudenter samt omtentor som skulle rättats. Tur i oturen i alla fall att inga deadlines inföll under perioden, jag hade precis skickat in ett proposal till en konferens innan jag blev sjuk och just nu har det inte varit något annat.

Och boken har legat absolut still nu i evigheter. Ack ja. Det är verkligen inte läge att bli stressad just nu, utan bara att lugnt och systematiskt försöka beta av punkt efter punkt. En lista. Jag skall absolut göra en lista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar