måndag 24 januari 2011

att bli färdig

Nu har jag varit nästan-klar med min Twilight-artikel så länge att den nästan har liksom såsat till sig och blivit ofokuserad, luddig och med en massa fåniga småbitar där jag vetat att jag velat vidareutveckla men inte kommit loss. I dag gjorde jag äntligen ett grovgöra och städade den. Den är fortfarande "nästan-klar" men behöver "bara" putsas och få en not- och referensstädning. Skönt! Ibland måste man nästan bara bestämma sig för att man är färdig, liksom. Att dra ut på saker för länge gör det bara plågsamt och det blir faktiskt inte bättre. Men när noterna är klara och sista genomläsningen gjord, kan jag lägga Twilight-texten åt sidan ett slag och återgå till min bok.

Annars: admin, admin -- det blir nog rätt mycket sådant ett tag framöver. Det mesta har rört sexologmastern, en del har rört Twilight-boken. Har handlett min första student den här terminen i dag, jättekul och spännande. Att börja är nog vad jag är bäst på. Det är bara disciplin och en enorm rädsla för skammen att misslyckas som tvingar mig att avsluta saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar