måndag 13 december 2010

back from bochum

Bochum var bra -- en liten, intim konferens med främst unga (läs doktorander) akademiker. Så unga att en av dem kände sig föranledd att under sin presentation säga att det är OK att läsa Twilight när man är gammal. En av hennes kompisar läste Twilight och hon var trettio (!). Ger en lite proportion på livet, skulle jag säga...

Så nu skall jag bearbeta ihop min presentation med det övriga artikel-materialet och försöka få det någotsånär koherent. Sedan skall jag återgå till arbetet med min bok, som just nu känns som det vilsamma arbetet (ingen överhängande deadline, material jag är insatt i, teorier som är jättespännande, argument som sakta byggs upp under loppet av många, många sidor, utrymme för nyanser, komplexiteter och diskussioner).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar