tisdag 23 november 2010

seminarium

Seminarium i dag. Presenterade mitt projekt och min planerade bok och fick massor med respons, så mycket att det snurrar runt lite i mitt huvud. På eftermiddagen hade vi ett planeringsmöte för en antologi som också var rätt mastigt, så nu är jag ganska trött.

Trots tröttheten känner jag ny vind i seglen -- att tvingas sätta mig ner och formulera mina idéer och tankar satte igång en process, och när jag mötte mina kolleger på seminariet var det vissa saker som helt enkelt föddes på plats, i samtal, vilket känns väldigt kreativt och roligt. Har precis suttit och skrivit rent mina anteckningar från seminariet så jag inte glömmer vad som sades och alla tips jag fick. Det var också bra att ha seminariet nu eftersom min undervisning är slut för terminen -- jag har gått igenom min kalender och planerat in tomma dagar som bara skall ägnas åt boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar