måndag 8 november 2010

mot stockholm

Länge sedan sist. Jag har varit i Berlin på lite kortsemester och perioden precis innan jag åkte var så stressig (även om korta ledigheter ibland är nödvändiga och välbehövliga undrar jag om de inte är kontraproduktiva -- det blir sådana pucklar av arbete både före och efter så att det tar ut effekten av vilan) så jag hann helt enkelt inte underhålla bloggen.

Nu är jag i stället på väg till Stockholm för att försöka få till en intervju med en sexfilmsproducent från sjuttiotalet. Jag sitter och läser om en artikel jag skrev (den om filmbolag) för att ha lite på benen inför intervjun. Det funkar ganska bra att jobba på tåget. Emellanåt fastnar min blick på det fantastiska frostlandskapet utanför fönstret, men jag lyckades avsluta och skicka i väg de där 1500 orden om Mai Zetterling för en liten stund sedan och på hemresan i morgon skall jag jobba med min twilight-artikel. Och så är det skönt att kunna fixa lite administration (mest mail) så att det inte ligger en stor hög och väntar på mig när jag kommer tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar