måndag 29 november 2010

digital archives

Läs Bordwell/Thompsons blogginlägg om Variety och The Hollywood Reporter! Det är både informativt och ger en underbar känsla av forskarnörderi, men visar också på vad man kan kalla Internets goda och dåliga sidor och hur dessa kommer till uttryck i olika strategier hos de traditionella medier som försöker fortsätta att överleva i något slags hybridlandskap mellan det elektroniska formatet och pappersformatet. Och i den "nya ekonomi" eller vad man skall kalla det som håller på att utvecklas.

Annars: snö, snö, snö och en dag som främst kommer att gå åt till att transportera sig. I eftermiddag tror jag att jag fyller min väska och förbereder mig på att jobba hemifrån i några dagar för det är i det närmaste ett skämt att försöka ta sig fram. Jag fortsätter att vara tråkig och fördjupad i mitt skrivande. Tentorna är i alla fall klara -- skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar