fredag 27 augusti 2010

terminsstart

Film International-numret är inskickat. Otroligt skönt. Trots att pressen och arbetsinsatsen inte går att jämföra med Swedish Film-arbetet -- bara omfånget är enormt mycket mindre -- är det ändå alltid lika behagligt att bli klar. Det blir ett bra nummer, om jag får säga det själv (och mitt eget bidrag åsido) eftersom det, på en liten skala, lyckas ge ett slags kalejdoskopisk bild av vissa delar av europeisk filmindustri: Sverige, Spanien, Storbritannien, Italien, Belgien och Turkiet.

Annars är det mest programkoordination av sexologin som gäller just nu. Det roliga med jobbet är att det tvingar mig att få överblick, att få ett grepp om hur utbildningen fungerar och hur den hänger ihop med forskningsprogrammet, utbildningssystemet, resten av MAH. Det är nervöst också, eftersom jag är så ny på jobbet och ännu inte riktigt vet hur allt funkar. Har till exempel sprungit runt och tittat på de lokaler som är bokade, samt pratat med studievägledare, studieadministratörer och antagningen. Som sagt, det är mestadels roligt men också lite nervöst och, just nu, ganska stressigt. En professor som hade tjänstgjort som prefekt berättade för mig när hon slutade att det var som att spela squash med massor av motståndare -- det bara flyger bollar mot en hela tiden. Jag har aldrig spelat squash, men jag förstår metaforen och lite så är det att vara programkoordinator också.

I bakhuvudet snurrar också en proposalidé för SCMS-konferensen till våren. Temat för konferensen är "Media Citizenship" och det är ju på intet sätt omöjligt att på ett relevant sätt föra ihop med mitt forskningsämne. Den skall in senast första september.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar