tisdag 22 juni 2010

lägesrapport

Det drar ihop sig. Har nu skrivit ett paper à ca 2800 ord, dvs strax under tjugo minuter. Är inte helt nöjd med det, men kan peta i det när jag väl är på plats. Det handlar om "gendered space" och har kanske inte så mycket en poäng som det ställer några frågor. I slutänden blev det, som så ofta, något helt annat än jag tänkt mig. Jag ställde dagens sexbutiker mot sjuttiotalets och använde mig bland annat av Dana Berkowitz' artikel om förväntat genusbeteende i sexbutiker för att reflektera över huruvida man kan tala om en manligt dominerad miljö när denna miljö samtidigt är präglad av ett smusslande som antyder att det är en ljusskygg verksamhet. Å ena sidan i offentligheten, å den andra sidan diskretion. Det finns alltså en dubbelhet och jag kastar fram några förslag på vad denna dubbelhet kan bero på.

Petade ihop en pp-presentation som jag inte heller är helt nöjd med, hade behövt fler relevanta bilder. Hinner jag så skannar jag in några i morgon.

Har haft hysteriskt mycket mailkontakt med förläggaren i dag. Vårt korrektur är inlämnat och den engelska korrekturläsaren har skickat sitt korr i dag. Förhoppningsvis ligger det en sista version och väntar på mig när jag är tillbaka från Istanbul, så att vi kan göra sidhänvisningarna till index innan semestern...

Och så är bollen i rullning för nästa antologiprojekt! Det känns lite hetsigt att gå i gång med det innan den här är helt färdig, men det kanske är lika bra så att man inte hinner komma på andra tankar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar