tisdag 15 juni 2010

från det ena till det andra

Möte med förlaget och kontraktskrivning i morse. Känns bra, även om när vi räknade på dagarna och arbetet som återstår öppnade sig ett hål i min mage eftersom jag snart tar semester och jag vill absolut att detta skall vara klart och färdigt när jag åker. Men enligt planerna skall det gå, så det är bara att hoppas på att planerna håller. Och att kunna ta semester med tillfredsställelsen av ett stort, avklarat jobb är morot nog...

Eftermiddagen skall ägnas åt Film International-numret och en del programkoordinationsarbete.

Och Mårten Schultz har skrivit (klokt, som vanligt) om förslaget att lagstifta mot tidelag. Läs också kommentarerna. Jag fick faktiskt frågan på vår sextemadag för gymnasieelever om folk har sex med djur (apropå olika typer av porr) och jag kände mig föranledd att förklara att det inte är förbjudet i lag. Jag må ha fel, men det skulle inte förvåna mig om många förutsatte att det var förbjudet, just för att det uppfattas som så motbjudande och bisarrt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar