måndag 10 maj 2010

ett steg på vägen mot bok

Sitter med en första sättning av vår antologi. Det tog mig nästan en vecka att ta mig mod till att börja bläddra i den -- tänkte att jag kommer bara att se alla icke-korrigerbara fel och bli helt knäckt -- men jag printade ut den och satte den i en pärm som jag har burit med mig. Tills jag i morse samlade allt måndagsmod och började bläddra...

Det var, naturligtvis, inte så farligt. Sättningen är gjord jättesnabbt, så det finns en rad korrigeringar som bara har med det att göra (t ex står det "kapitel 1" på flera ställen, vilket är både fel siffra och på svenska...) och sedan finns det ju en massa annat småmeck. Men jag börjar inte spontangråta när jag läser mina egna inledningar, till exempel, och det är nog ett gott tecken. Just nu är den på 361 sidor men det tillkommer sidor på slutet för index och dylikt så det blir en tjock lunta om vi inte lyckas komprimera den något.

Är rätt glad ändå. Det har varit en skakig färd men den går mot sitt slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar