tisdag 13 april 2010

idéer och planer

Här går det undan! Trots att antologin om svensk film inte är färdig ännu -- den är i slutskedet -- har jag och en annan kollega kickat i gång nästa antologiprojekt. Huga. Ännu så länge kräver det dock inte alltför stora arbetsinsatser... Samtidigt jobbar jag och ytterligare en annan kollega med ett tidskriftsnummer om Making Movies in Europe.

Det är bra, även om jag ibland kan känna att jag önskar att jag inte hade en massa idéer utan i stället kunde vara lite mer fokuserad. Det är också roligt: roligt att ha idéer och se dem förverkligade, roligt att samarbeta, roligt att skicka ut calls for proposals och få in svar, roligt att se texter växa fram och en helhet byggas ur sinsemellan ganska olika delar.

Och under tiden jobbar jag på med artikeln Size Does Matter. Den skall vara utkastklar om drygt två veckor vilket jag tror är realistiskt eftersom den nästan skriver sig själv så fort jag öppnar dokumentet. (Bara för att jag skrev så kommer jag naturligtvis att drabbas av total writer's block!) Till NECS-konferensen i Istanbul skall jag skriva ett paper som jag hoppas skall bli en artikel så småningom. Och till Making Movies in Europe är det också tänkt att en projektanknuten text skall produceras.

Sedan tänkte jag nog inte skriva mer papers och artiklar i ämnet utan börja samla ihop mitt material till en bok. En liten bok, tror jag, men dock en bok. Det känns som om mitt ämne behöver en bok, med allt vad det innebär med mer utrymme för längre resonemang, för att kunna komma till sin rätt. Men tiden rinner också ut för mitt projekt och det beror lite på vad som händer därefter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar