måndag 2 november 2009

arabiska nätter i midnattsolen

Henrik Arnstad har skrivit i gårdagens DN-essä om det Historisk Tidskriftsnummer om sex som min kollega Tommy Gustafsson och jag själv medverkade i med artikeln (den första jag skrev på mitt postdok-projekt!) "Porren inför lagen". Han nämner inte vår artikel utan koncentrerar sig på svenska synden-konceptet utifrån ett av bidragen (ett mycket läsvärt sådant) i numret "Arabian Nights in the Midnight Sun".

Annars diskuterade vi Dirty Diaries i dag på seminariet. Det var intressant att få mina kollegers synpunkter på filmerna och även på saker som porr, feminism, sexualitet, manligt, kvinnligt, hetero och homo. Diskussionen får ett annat fokus när det är sexologer och sexualitetsforskare som har synpunkter, det är helt klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar