måndag 17 augusti 2009

porrkungen

Läser just nu Porrkungen av journalisten Thomas Sjöberg. Den har några år på nacken (kom ut 2002), men jag hade inte läst den så när jag såg den på Pressbyrån högg jag den i bara farten. Jag är ju egentligen mest intresserad av Berth Milton d.ä. eller senior, men även om boken mest handlar om den yngre Milton är det givande att läsa om Private-imperiet. Hittar inte så mycket om boken på nätet men Sjöberg har ju bland annat skrivit om Ikea och om Knutby-historien.

Skickade in Torsk på Tallinn-texten kl. 13.45. Känns bra. Ser verkligen fram emot seminariedagen -- vi skall låsa in oss en hel dag och bara diskutera varandras texter.

Däremot har jag fortfarande inte hunnit se klart Lifterskan. Återkommer om det.

2 kommentarer:

  1. Mariah, Skall bli kul att läsa din recension på Lifterskan. Jag såg filmen på biograf i Stockholm då den introducerades. Det var spännande att se en svensk kvinna i en porrfilm. Ganska ovanligt på den tidenJag minns Marie Forså som en duktig och sexig skådespelerska

    SvaraRadera
  2. Se nytt blogginlägg (den 19 augusti). Fast recension vet jag inte om man kalla det.

    SvaraRadera