söndag 29 mars 2009

film&video

Nu har jag även besökt Film&Video på Bergsgatan. Det var en av de få saker jag lyckades få gjort i fredags, trots att dagen var så splittrad. Och det var en ren tillfällighet -- jag hade vägarna förbi och såg att det var öppet. Det var en helt annan typ av ställe än Taboo. Här är ju de svarta fasaderna kvar, det vill säga svarta plankor för skyltfönstren. Gallerdörren var öppen och dörren bakom stod på glänt. De hade nästan bara film. Det fanns ett ställ med dildos som verkade lite utplockat, men i övrigt var det bara film. Men! De hade filmvisning, precis som på Taboo. Jag trodde att fenomenet var så gott som helt utdött, med Internet och hemmabio osv, men för 50 kr kunde man få titta på DVD i ett litet rum med en fåtölj och en TV-apparat.

Eftersom den här bloggen rapporterar work-in-progress, kommer ju en rad halvfärdiga hypoteser att presenteras här emellanåt. Vissa kommer att bli bekräftade under arbetets gång, andra kommer att visa sig vara felaktiga. Den här gången kan jag direkt säga att jag hade fel, när jag trodde att Taboo var ett undantag. Nu skrev jag i och för sig inte det i bloggen, men jag tänkte det.

Sexualupplysaren skriver om AIDS och dess metaforer. Läsvärt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar